Commercieel verantwoordelijk voor alle E-commerce activiteiten van Dixons. Aansturing van de sitemanagers Dixons.nl en Chear.nl op KPI’s (o.a. omzet, marge, conversie, voorraad, bonbedrag, bezoekersaantallen, weigeringspercentage, trechterverlatingspercentage en klantwaardering). Uitbouwen samenwerking met leveranciers op online gebied. Focus op groei van Dixons.nl door team actief te coachen op gebied van commercie (extern én intern) en verbeteren van de online klantervaring. Analyse resultaten en surfgedrag met behulp van Google Analytics. Goedkeuren IT investeringen op basis business case en use case. Creëren van draagvlak bij afdeling Productmanagement om tot een betere online assortiment/prijssamenstelling te komen. 1 jaar Interim Manager Internet geweest, rapporterend aan de CEO (P&L verantwoordelijk).
Verantwoordelijk voor de omzet, marge, inkoop, assortiments-en prijsbepaling, voorraad en marketing voor diverse categorieën. het samenstellen van folders en advertenties, alsmede leveranciers- en merkstrategie. Voorraadbeheer van zowel DC als winkel. Deze taken werden tegelijkertijd uitgevoerd voor meerdere formules: Dixons, Valkenberg, Electric City en Dixtone. Tevens deel uitgemaakt van de projectgroep die de Dixons Internetshop gerealiseerd heeft en regelmatig betrokken bij strategisch commerciële vraagstukken zoals het updaten van de Dixons winkelformule.
Sales manager internet (2007-2009)
Productmanager (1998-2004)
1998-2009
Category management E-commerce